Cròniques Toquiotes V

12:47:00

L'illa de Shodoshima

El 6é dia en terres nipones va ser un dels més especials i productiu. En un sol dia vam visitar tota l'illa i gairebé tots els seus llocs més destacats (es tracta d'una illa petita i accessible).

La nit anterior vam arribar a l'illa amb ell ferri, i vam deixar les motxilles (només fèiem una nit per tan anàvem descarregats) a l'hotel. Vam poder agafar una habitació tipus Ryokan, la típica i tradicional estança japonesa, amb tatami, i matalàs a terra.
Un cop feta la nit vam esmorzar al propi hotel, familiar, on la mestressa ens va atendre divinament i la qual ens va deixar un molt agradable record.

El millor dels viatges, les persones.

Ens vam disposar a agafar el cotxe i dirigir-nos cap al primer punt del nostre viatge, els camps d'arròs de l'illa. El paisatge que esperes veure del Japó més rural.

Val a dir que de camí cap al següent punt, la Nijushi no Hitomi Movie Village, vam trobar un petit temple amagat que per mi va esdevenir un dels més espectaculars i emotius. La pau i les bones sensacions que em va transmetre el lloc gairebé no les puc descriure.

Un cop vist aquesta meravella vam prosseguir amb el viatge.
La Nijushi no Hitomi Movie Village, no és res més que el decorat d'una pel·lícula ambientada en la 2a guerra mundial. Allà estan uns estudis de cine locals. Tot plegat visitable a mode de museu i al mateix temps per reviure l'ambient d'un poblat japonès de principis del s.XX.

El següent punt, el plat fort de la visita a l'illa, van ser les Gorges de Kankakei. Un lloc únic amb unes vistes fabuloses i, en el meu parer, de visita obligada.
Per accedir-hi cal pujar amb el Ropeway, tot hi que es pot pujar amb cotxe (gran paral·lelisme amb Montserrat, és gairebé imperatiu anar amb el telefèric).

Allí vam dinar

Havent dinat vam prosseguir ruta cap al port de Tonosho, lloc on vam agafar el ferri per anar cap a l'illa principal i prosseguir el viatge cap a la pròxima base d'operacions, Fukuoka, a la part sud del país.

Comoditats del ferri

El tren de la Marine Line amb forma de casc de Samurai

La distància que ens separava era de 600km, motiu pel qual vam necessitar gairebé tota la tarda per fer aquest desplaçament, no obstant, el viatge en si ja val la pena, doncs estàs una hora en el ferri vorejant la costa i veient illots i petits ports, i després vas amb un tren regional (fins a trobar el tren bala per fer el desplaçament gran) tot veient un paisatge marítim també d'allò més interessant.