Cròniques Toquiotes IV

19:10:00

Entre Osaka i Shodoshima

El 5è dia va ser un dia de "transició". El matí el vam emprar en visitar l'aquari d'Osaka, el qual hostatge un tauró balena, i la tarda va servir per fer el viatge entre la gran metròpoli i la petita illa de Shodoshima.

Doncs tot entrant en situació, i ja de bon matí, un cop teniem les maletes fetes i a punt per canviar d'emplaçament, vam agafar el metro i vam enfilar cap a l'aquari.
Evidentment tot està perfectament senyalitzat i no resulta difícil localitzar l'estació.
Metro d'Osaka
Al arribar a la parada, cal caminar uns 5' fins a l'aquari en qüestió, el qual es troba al costat del mar a un dels extrems de la zona portuària.
Una de les atraccions afegides de la zona és una sínia, la més alta del món, de 110m d'alçada.
La sínia més alta del Món.
La veritat és que, conforme t'acostes al lloc, n'ets conscient ja que el moviment d'escolars i families és notable.

Escolars fent-se una foto davant l'aquari.

El preu de l'entrada és moderadament alt si el comparem amb el de la resta d'atraccions (temples, museus, etc.), cosa que és comprensible, doncs com ja havia dit, aquest aquari hostatge un tauró balena, l'espècie de peix més gran del món.
Malauradament, el dia que vam anar-hi nosaltres aquest esquàlid estava en plena revisió mèdica, i per tan no hi era. Una decepció majúscula (doncs si no fos per aquest valor afegit, no deixa de ser un aquari com qualsevol altre) ja que per tal de no perdre clients, enlloc avisen del tema, ni a la web, ni a la guixeta quan et disposes a comprar l'entrada. No és fins que estàs a dintre que veus el cartell que ho indica.

No obstant, actualment no repetiria l'experiència, ja que ara tinc més clar que mai que aquests animals han d'estar al mar. -Us recomano que mireu aquesta pel·lícula documental i traieu les vostres conclusions- (us deixo l'enllaç de wuaki.tv: The Cove).
Aquí us deixo unes fotos del lloc:

Després de la visita matinal, ja ens vam dirigir cap a l'estació del Shinkansen (tren bala) on vam agafar el tren que ens havia de portar cap a Okayama, punt on prendríem el ferri que ens duria a l'illa de Shodoshima.

En aquest cas vam fer una cosa tant japonesa com ho és el fet de dinar en el tren mentre et desplaces, mitjançant els "ekibent" (safates de menjar per emportar, específiques pels viatges en tren).
Al final del recorregut vam agafar un autobús que ens va deixar a l'estació del ferri.

Ferri d'Okayama a Shodoshima

Com es pot veure la comoditat interior és fantàstica.
Un cop a l'illa, vam anar a a buscar el cotxe de lloguer (recordeu que per conduir al Japó us cal el permís de conduir internacional!) vam deixar les motxilles a l'hotel (les maletes les vam facturar cap al següent hotel de llarga estança doncs a Shodoshima només fèiem una nit) i vam fer una volta per la zona per tantejar on aniríem a sopar.