El Secret de l'Unicorn

19:35:00

Aquest dissabte vaig anar a veure "Les Aventures de Tintin, El Secret de l'Unicorn".
Com a "Tintinòleg" que em considero, haig de dir que el resultat del film em va sorprendre, i no pas negativament, precisament.
De fet, anava amb l'idea, preconcebuda segurament, que al ser un metratge estatunitenc perdria tota la essència europea de la què disposen tals aventures. 
Però res més lluny de la realitat, Spielberg i Jackson han estat capaços de fer una gran adaptació sense sortir-se massa de la idea original d'Hergé, aixó sí, en certes ocasions no poden evitar de col·lar-nos alguna "megaescena" hollywoodenca amb grans efectes visuals, més enllà de les lleis de la gravetat, més pròximes a una pel·lícula de ciència-ficció que no pas d'aventures.

També s'estableixen certs paral·lelismes amb Indiana Jones, no en va, si tenim en compte que a Spielberg el van advertir a l'estrenar L'Arca Perduda, si s'havia inspirat en els còmics del belga. El director desconeixia tals històries i al poc, va sol·licitar de conèixer a Hergé. Aquest acceptà i d'aquí va sorgir la idea de fer la pel·lícula, però ha estat 30 anys després quan ha estat possible.
En la meva opinió Hergé pot estar orgullós del resultat. Gran adaptació de guió.

Una última ressenya referent a la BSO.
Com sempre, el tàndem Spielberg-Williams torna a funcionar com un rellotge Suïs. 
Amb el primer acord en vaig tindre prou per encertar que John Williams estava darrera d'aquesta.
Tal i com ens té acostumats Williams, la música supera les expectatives.

Doncs la meva opinió en general és molt bona. Una obra mestra del cinema contemporani.
Us la recomano.

 

You Might Also Like

0 comentaris

Translate

Google+