Castanyot de Halloween

12:28:00

Vaja, quina manera d'estrenar el meu Blog...
La veritat és que tenia una idea bastant diferent a la hora de fer-ho, però la conjectura actual em porta a parlar de la Hallonyada... O del Castaween... Digueu-ne com volgueu.
Bé, suposo que poca gent arribarà a llegir mai el meu Blog però els qui ho facin, serà perquè em coneixen. I us preguntareu què dimonis vull dir amb això. Fàcil. Pretenc fer una explicació prèvia al motiu pel qual parlaré de la Castanyada i del tema que volia abordar en el meu primer post.

Comencem, doncs.

Primer us diré del què volia parlar i perquè.
Ja fa mesos que vinc meditant la idea de publicar el meu propi Blog. Perquè? Simplement perquè ho trobo interessant.
El meu primer tema havia de ser sobre el Concert per Orquestra de Bartók. Perquè? Únicament perquè m'agrada molt, i l'altre dia escoltant-lo de camí cap a la feina, ho vaig sentir així.

Però avui he decidit posar en marxa el Blog, i veient les  noticies, els tweets, etc. em dono compte que la controvèrsia està servida:

Castanyada o Halloween?

Jo, evidentment, soc un defensor de la Castanyada. No és pas que tingui res en contra del Halloween, ni molt menys, però aquí tooooota la vida hem celebrat la Castanyada, tot fent un a festa hipercalòrica i supercol·lesterolitzada, i perquè no, també superCOOLesterolitazada.
Perquè la veritat, molts dels qui celebren el Halloween, ho fan perquè és cool. Doncs fantàstic. Em sembla d'una falta de criteri insultant!
Però m'és completament igual. perquè si aquesta nit ve un nen, fill d'un pare i una mare cara-cools, li etzibaré un tret al cap. Ooooohhhh que sàdic! Assassí! No... Que matar un mort vivent (d'això va el Halloween, no? De morts vivents) no és pas un delicte! No passa res, matar als morts no està penat per les lleis!

En definitiva, suposo que queda clar que la globalització pot ser dolenta en cultures minoritàries i "perseguides" com la nostra. Espero que continuem ensenyant als nostres fills la importància de mantenir les nostres tradicions i arrels. Amb això no vull pas dir que no es celebri Halloween, sinó que prioritzem les coses, i que no oblidem mai qui som, i d'on venim.
Amb tot això, i tancant el tema, que sapigueu que Halloween té els seus origens a l'Europa celta, i no pas als EEUU com gairebé tothom afirma. Allà (després d'haver-la importat els Irlandesos)  l'han anat distorsionant fins a convertir-la en el que és avui.

Feliç Castaween!


You Might Also Like

4 comentaris

Translate

Google+